Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNordvik, Grete Karin
dc.contributor.authorVatne, Bente
dc.date.accessioned2023-01-10T08:20:13Z
dc.date.available2023-01-10T08:20:13Z
dc.date.created2017-11-28T09:45:53Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationNordisk Barnehageforskning. 2017, 16 (2), 1-12.en_US
dc.identifier.issn1890-9167
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3042164
dc.description.abstractIntensjonen med denne artikkelen er å analysere og diskutere hvordan eksamensformer og oppgavetekster i den nye barnehagelærerutdanningen bidrar til en integrert, profesjonsrettet og forskningsbasert utdanning. Eksamensoppgavetekster gitt ved ni norske høgskoler og universiteter, blir analysert ut fra profesjonsteori og teorier om forskningsbasert utdannelse. Analysene viser at oppgavetekstenes form og innhold fra over halvparten av institusjonene som er undersøkt, ikke skiller seg nevneverdig fra tidligere oppgaver. Vi stiller spørsmål ved om disse oppgavetypene og -tekstene oppfyller kravet om at barnehagelærerutdanningen skal være en integrert, profesjonsrettet og forskningsbasert utdanning.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.urihttps://journals.hioa.no/index.php/nbf/article/view/1749
dc.titleEksamensoppgaver i barnehagelærerutdanningen i lys av formålet om en integrert, profesjonsrettet og forskningsbasert utdanningen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber1-12en_US
dc.source.volume16en_US
dc.source.journalNordisk Barnehageforskningen_US
dc.source.issue2en_US
dc.identifier.doi10.7577/nbf.1749
dc.identifier.cristin1519305
cristin.unitcode223,18,10,0
cristin.unitnameInstitutt for pedagogikk
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel