Select a community to browse its collections.

  • How pupils’ playfulness creates possibilities for pleasure and learning in physical education 

    Aartun, Iselin; Lambert, Karen; Walseth, Kristin (Peer reviewed; Journal article, 2023)
    In this study we explore pupils’ embodied experiences in physical education, using empirical findings from a sensory ethnography. The research questions asked are ‘How do pupils’ playfulness create possibilities for pleasure ...
  • "Vent ikke noe beskjedenhet fra meg". Om kanoniseringen av en forfatter 

    Jegerstedt, Kari; Michelsen, Per Arne; Neple, Anemari (Chapter, 2023)
    I denne boken ønsker vi å gi ytterligere et bidrag til den pågående kanoniseringen av Torborg Nedreaas’ forfatterskap, slik at verkene hennes kan nå ut til enda en ny generasjon lesere, samtidig som de som allerede kjenner ...
  • Study Program Leaders’ Perceptions of Coherence and Strategies for Creating Coherent Teacher Education Programs 

    Aalde, Oddvar; Jenset, Inga Staal (Peer reviewed; Journal article, 2023)
    Scholars and policymakers have consistently argued for the importance of coherence in teacher education (TE). Despite this attention to coherence, challenges of fragmentation and disconnect remain, and little research ...
  • Krisebevissthet og medisinsk leseevne 

    Eriksen, Thor Eirik; Ekeland, Tor Johan; Getz, Linn Okkenhaug; Sørbø, Jan Inge; Ulvestad, Elling; Vetlesen, Arne Johan; Kirkengen, Anna Luise (Peer reviewed; Journal article, 2023)
    Faget medisin har gradvis blitt mer avhengig av teknologi på måter som forsterkerobjektiveringen av mennesket. For pasienten handler dette i økende grad omå bli isolert fra en større kontekst og delt i fragmenter. Vi påpeker ...
  • Frå utfordring til tiltak. Utviklinga av ein nettstøtta kursmodell 

    Stokken, Roar (Arbeidsrapport;133, Report, 2003)
    Prosjektet denne teksten skildrar er hovuddelen av eit prosjekt for å styrke Høgskulen i Volda (HVO) sin kompetanse og posisjon innan bruk av IKT i etter- og vidareutdanningsmarknaden. Prosjektet er organisatorisk plassert ...

View more