Browsing BraVo by Author "Vatne, Bente"
Now showing items 1-9 of 9
-
Barnehagelæreres arbeid med inkludering av barn med innagerende atferd
Nybø, Kathrine Løkkebø (Master thesis, 2022)Abstract In this master´s thesis, it is researched how kindergarten teachers understand the concept of inclusion and how they practice inclusion with children who have an internalized behavior. The purpose of the study ... -
Comparing Early Childhood Teacher Education in the Subjects of Language Learning and Early Literacy in Denmark and Norway
Gjems, Liv; Kornerup, Ida; Vatne, Bente; Schrøder, Vibeke (Peer reviewed; Journal article, 2021)Few studies highlight the content of early childhood teacher education (ECTE) and examine the quality of knowledge acquired by future early childhood teachers. The current study concerns two questions. The first explores ... -
Danning i barnehagen - om det å vere menneske. Kva kan danning handle om i barnehagen?
Vatne, Bente; Lied, Silje Ims (Rapport nr. 74, Report, 2016)Dette er ein rapport frå prosjektet «Danning i barnehagen- om det å vere menneske». Prosjektet vart initiert av kompetansegruppa i seksjon barnehage for ein region på Nord-Vestlandet som samarbeid med Høgskulen i Volda ... -
Den allsidige leiken? Klasseromsforsking som tilnærmingsmåte for å forklare leikens rolle i første klasse
Vatne, Bente (Notat;5/2004, Working paper, 2004) -
Eksamensoppgaver i barnehagelærerutdanningen i lys av formålet om en integrert, profesjonsrettet og forskningsbasert utdanning
Nordvik, Grete Karin; Vatne, Bente (Peer reviewed; Journal article, 2017)Intensjonen med denne artikkelen er å analysere og diskutere hvordan eksamensformer og oppgavetekster i den nye barnehagelærerutdanningen bidrar til en integrert, profesjonsrettet og forskningsbasert utdanning. ... -
Leik i begynnaropplæringa. Ein analyse ut frå reformpolitiske og strukturelle perspektiv.
Vatne, Bente (Rapport nr. 10, Report, 2010)The report puts the spotlight on play in teaching young learners in school. The point of departure adopts a wide perspective of understanding play. Play as an activity in classroom is a complex and many-sided topic. Play ... -
Lærande leik – berre eit lykketreff? Ein analyse av leik og lærarens rolle knytt til leik i Læreplanverket for den 10-årige grunnskulen
Vatne, Bente (Notat;6/2004, Working paper, 2004) -
Preschool teacher educators’ conceptions about teaching early literacy to future preschool teachers
Gjems, Liv; Vatne, Bente (Peer reviewed; Journal article, 2017)This study aims to examine what conceptions preschool teacher educators in Norway have about the subject fields of children’s language learning and early literacy. To investigate what the teacher educators in these two ... -
Subjectivity and change in process of supervision
Vatne, Bente; Søndenå, Kari (Peer reviewed; Journal article, 2020)Supervising texts with a bachelor thesis as its outcome, has been prioritized in the Norwegian Early Childhood Teacher Education. The focus has been on recruiting enough supervisors, and on qualifying supervisors. There ...