• Barns skjermbruk som tema i samarbeidet mellom barnehage og hjem – et forsømt område? 

      Dahle, Margunn Serigstad; Hodøl, Hans-Olav; Kyrkjebø, Trude; Økland, Øyvind (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      Artikkelen utforsker barns skjermbruk som tema i samarbeidet mellom barnehagen og barnets hjem. På bakgrunn av en kartlegging av foreldres holdninger til barnehagens rolle når det gjelder 4–6-åringers skjermbruk, diskuteres ...
    • Kunstig intelligens og konsekvenser for veiledning på tekstarbeid 

      Kjærgård, Per Ivar; Hodøl, Hans-Olav; Økland, Øyvind (Peer reviewed; Journal article, 2024)
      Høsten -22 ble OpenAI sin skriverobotChatGPT offentlig tilgjengelig. I tiden etterpå er flere skriveroboter basert på kunstig intelligens (KI) etablert. Vi søker i denne studien å kaste lys over hvordan tilgangen på disse ...