Browsing BraVo by Author "Rogne, Wenke Mork"
Now showing items 1-7 of 7
-
Arbeidsmetodar og tilrettelegging for elevar si skriveopplæring i begynnaropplæringa
Nedreberg, Solgun (Master thesis, 2019)Formålet med denne studien har vore å undersøkje kva for arbeidsmetodar tre lærarar bruker for å legge til rette for elevane si skriveopplæring i begynnaropplæringa. Problemstillinga lyder som følgje: «Kva for ulike ... -
En kvalitativ studie av 3.klassingers skriveferdigheter i heldigitale og tradisjonelle klasserom. Hvordan hevder lærere at de gjennomfører skriveopplæringen i en hel-digital og en tradisjonell klasse, og hvilken innvirkning har skriveopplæringen på elevers skriveferdigheter?
Langedal, Danielle Aasestrand (Master thesis, 2020)Abstract The theme for this study is writing skills for students in the third grad that had either digital writing training or traditional writing training, also how the teachers to these classes go through with the ... -
Handwriting versus keyboarding: Does writing modality affect quality of narratives written by beginning writers?
Spilling, Eivor Finset; Rønneberg, Vibeke; Rogne, Wenke Mork; Roeser, Jens; Torrance, Mark (Peer reviewed; Journal article, 2021)To date, there is no clear evidence to support choosing handwriting over keyboarding or vice versa as the modality children should use when they frst learn to write. 102 Norwegian frst-grade children from classrooms that ... -
Leseforståing og lesemotivasjon på 10. trinnet. Korleis omarbeide tekst for å nå djupare forståing?
Balsnes, Lene (Master thesis, 2021)Abstract Reading skills are important for the acquisition of knowledge in and out of school. Traditionally, reading has been looked upon as the responsibility of the Norwegian language teacher, but today it is defined ... -
Munnleg : den gløymde ferdigheita. Ein kvalitativ studie om vurdering i norsk munnleg
Eiksund, Kari Velle (Master thesis, 2019)Summary The theme in this thesis is evaluation in oral Norwegian at the secondary school level. My topic question is: How do teachers at Secondary Schools report their evaluations in oral Norwegian? The research consists ... -
Rask bokstavprogresjon eller ikkje? Ein mixed methods-studie av lærarar sitt arbeid med og utan nettbrett i bokstavinnlæringa
Vik, Heidi Elisabeth (Master thesis, 2019)Samandrag Temaet for denne studien er bokstavinnlæring og korleis nokre førsteklasselærarar arbeider med dette. Eg ønskjer å finne ut kva slags utbreiing rask bokstavprogresjon har blant eit utval lærarar. Vidare ønskjer ... -
Study protocol: DigiHand – the emergence of handwriting skills in digital classooms
Gamlem, Siv Therese Måseidvåg; Rogne, Wenke Mork; Rønneberg, Vibeke; Uppstad, Per Henning (Peer reviewed; Journal article, 2020)This protocol article presents the project “DigiHand: The emergence of handwriting skills in digital classrooms.”1 The project is a longitudinal natural experiment investigating how the use of different writing tools ...