Med satsing på fysisk aktivitet i SFO. Eit samarbeid mellom Bratteberg skule og Høgskulen i Volda
Abstract
Bakgrunn: Fleire undersøkingar dokumenterer at regelmessig fysisk aktivitet er viktig for barn og unge si utvikling og fysiske, psykiske og sosiale helse (Mutrie & Parfitt, 1998, Ommundsen, 2000). For at helsa til barn og unge skal ivaretakast på kort og lang sikt, er rådet at barn bør vere i fysisk aktivitet i minimum 60 minutt kvar dag (Helsedirektoratet 2011).
Føremålet med prosjektet var å kartleggje haldningar, læringsutbytte og erfaringar blant dei involverte: SFO-leiaren, SFO-tilsette, instruktørane og foreldre/føresette knytte til fysisk aktivitet som satsingsområde i SFO. Skuleåret 2010/11 hadde SFO ved Bratteberg skule fysisk aktivitet som satsingsområde. Elevane i 1. klasse fikk tilbod om 60 min organisert fysisk aktivitet ein dag i veka i SFO-tida, under leiing av idrettsstudentar frå Høgskulen i Volda. Eit av måla med prosjektet har vore å skape engasjement for fysisk aktivitet i SFO og auke kompetansen til dei tilsette.
Metode: Både kvalitativ og kvantitativ metode vart nytta i studien. SFO-leiaren, SFO-tilsette og instruktørar vart intervjua. Spørjeskjema vart sendt ut til foreldre/føresette til deltakande barn.
Konklusjon: Undersøkinga peikar i retning av positive haldningar, godt læringsutbytte og gode erfaringar blant dei involverte. Som konsekvens av dette prosjektet kan ein rapportere om fleire positive ringverknader knytte til SFO som ein fysisk aktiv arena. Det vert t.d. meldt om meir- og betre struktur i SFO, auka trivsel blant barn og vaksne, auka kompetanse kring fysisk aktivitet og kosthald. Ein kartlegg også forbetringspotensial med tanke på kvaliteten på det som blir tilbydd. Det gjeld både planlegging, kompetanseheving, planar og meir. Med tanke på storleiken på utvalet skal ein vere varsame med å trekkje sikre slutningar og generalisere ut ifrå resultata i denne undersøkinga.