Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorVik, Natalie
dc.date.accessioned2018-05-02T19:17:41Z
dc.date.available2018-05-02T19:17:41Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2496857
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven fokuserer på hva tilknytning er, og hvordan det legges til rette for trygg tilknytning for de yngste barna i barnehagen. Følgende problemstilling ble dermed formulert: «Hva er tilknytning, og hvordan legges det til rette for trygg tilknytning med de yngste barna i barnehagen?» For å få et svar på problemstillingen min, har jeg valgt å gå dypere i litteratur, i tidligere forsking og gjennomføre kvalitative forskingsintervju med 4 informanter som jobber ute i barnehagene. Jeg intervjuet to pedagogiske ledere og to assistenter fra forskjellige småbarnsavdelinger. Informantene mine har mye og god erfaring med å jobbe på småbarnsavdeling og de er enige om det meste, men enkelte ting skiller dem fra hverandre. De legger vekt på å bruke mye tid, skape trygghet og være tilstede for barna der de er. For å få til et nært bånd mellom personalet og barnet nytter alle seg av primærkontakter. Det som skiller informantene fra hverandre gjelder bruken av primærkontakter og tidsbruken i forhold til relasjonsbygging. Det kunne være utfordrende å skape gode relasjoner til barna på grunn av andre praktiske gjøremål som ofte stjal tid fra å være sammen med barna.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHøgskulen i Voldanb_NO
dc.subjectbarnehage, yngste, tilknytning, tryggleik, trygghet, relasjon, kvalitativ metodenb_NO
dc.titleTilknytning i møte med de yngste barna i barnehagennb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nb_NO
dc.source.pagenumber40nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel