Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorRogne, Wenke Mork
dc.contributor.authorNedreberg, Solgun
dc.coverage.spatialVestlandet region Norwayen
dc.date.accessioned2020-03-03T14:45:21Z
dc.date.available2020-03-03T14:45:21Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2645024
dc.description.abstractFormålet med denne studien har vore å undersøkje kva for arbeidsmetodar tre lærarar bruker for å legge til rette for elevane si skriveopplæring i begynnaropplæringa. Problemstillinga lyder som følgje: «Kva for ulike arbeidsmetodar bruker tre lærarar for å legge til rette for elevane si skriveopplæring i begynnaropplæringa?». For å kunne svare på dette forskingsspørsmålet, har eg brukt intervju og videoobservasjon som metode. Utvalet består av tre lærarar som arbeider i første klasse. Alle lærarane har tidlegare erfaringar med å arbeide på 1. steg. Videoobservasjonane vart gjennomført på ein vanleg undervisingsdag hos kvar av lærarane, og deretter vart lærarane intervjua. Videoobservasjonane bekrefta at det som vart fortalt i intervjua samsvarar. Resultata viser at det er nokre fellestrekk ved kva arbeidsmetodar som vert brukt i undervisninga. Alle lærarane bruker tavleundervisning og individuelt arbeid. Den eine læraren nyttar i tillegg samarbeidslæring og stasjonsundervisning, og denne læraren legg i tillegg vekt på å variere organiseringa av klassa. Ein av dei andre lærarane bruker STL+ metoden. Resultata viser at lærarane vektlegge ulike aspekt i arbeidet sitt med å legge til rette for skriveopplæring i begynnaropplæringa. Den eine læraren vektlegge gode relasjonar med elevane, nivådifferensierte oppgåver og korte, konkrete skriveøkter. Den andre læraren vektlegge tidleg innsats for elevane, både dei fagleg svake og dei fagleg sterke. Den tredje læraren vektlegge samarbeid mellom elevar, og opne skriveoppgåver som kan tilpassast der og då. Alle tre lærarane arbeider mykje med språkleg bevisstheit. To av lærarane har stort fokus på skriving i undervisninga, den tredje læraren har ikkje det. Resultata frå CLASS-analysen viser at lærarane delvis la opp til variasjon i læringsaktiviteter som dei utførte i løpet av undervisningstida, og aktivitetane og arbeidsmetodane dei nytta inneheldt variert læringsmateriell. Desse resultata samsvarar godt med det som kom fram i intervjua.nn_NO
dc.description.abstractSummary: The purpose of this master thesis has been to see which working methods three teachers uses to facilitate students' writing training in the initial training. The research question for the thesis is: «What different working methods does three teachers use to facilitate students’ writing training in the initial training?». I have chosen interview and video observations as methods to answer this study. The selection is three different teachers working in first grade. All the teachers has previous experiences working in first grade. The video observations were executed on a regular school day with each teacher. The teachers were then interviewed. The video observations confirms that it is in accordance with the information gathered from the interviews. Results shows that there are some commonalities in the working methods being used in the classroom. All the teachers uses blackboard teaching and individual work. One of the teachers additionally uses collaborative learning and station teaching. The same teacher also emphasize to vary the organization of the class. One of the other teachers uses the STL+ method. Results shows that the teachers emphasize different aspects in their work to facilitate the initial writing training. One of the teachers emphasize good relations with the students, level differentiated tasks and short concrete writing sessions. The second teacher emphasize early efforts both for the academically weak and strong students. The third teacher emphasize the relations between the students, and open writing tasks that can be adjusted on the spot. All the three teachers works a lot on linguistic awareness. Two of the teachers has great focus on the writing in the classroom, the third one does not. Results of the CLASS-analysis shows that the teachers partially emphasized variations in activities in the classroom. The activities and the working methods that they used contained varied learning materials. It also showed that the students got numerous tasks to work with during the session and less time was spent on waiting for the teacher. But there are some variations between the schools on this matter. These results correspond well according to the information gathered from the interviews.en
dc.language.isonno
dc.publisherHøgskulen i Voldann_NO
dc.subjectDigiHand
dc.titleArbeidsmetodar og tilrettelegging for elevar si skriveopplæring i begynnaropplæringann_NO
dc.title.alternativeKva for ulike arbeidsmetodar bruker tre lærarar for å legge til rette for elevane si skriveopplæring i begynnaropplæringa?nn_NO
dc.typeMaster thesisen
dc.rights.holderforfattarennn_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283nb_NO
dc.source.pagenumber98
dc.relation.projectNSD 688363
dc.relation.projectNFR 59799


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel