Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorOna, Kristian Caro Alisbo Vedde
dc.date.accessioned2021-06-29T10:58:40Z
dc.date.available2021-06-29T10:58:40Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2762292
dc.description.abstractI denne oppgaven så jeg nærmere på hvordan ulike arbeidsgrupper i barnehagen jobber med barn innenfor autismespekterdiagnose (ASD). Jeg har gjort rede for tema og problemstilling. Deretter har jeg presentert denne problemstillingen: «Hvordan jobber ulike arbeidsgrupper i barnehagen med barn som har autismespekterdiagnose (ASD)?» I den teoretiske delen redegjorde jeg for hva autisme er, samfunnsmandatet rundt temaet og hvordan kartlegginsprosesser skjer rundt barn med ASD, og hva metoder/arbeidsmodeller som blir brukt. For å finne svar på problemstillingen min valgte jeg den kvalitative metoden, forskningsintervju. Jeg har vært i kontakt med tre informanter som er relevante opp mot temaet mitt. Jeg har drøftet ut i fra svarene på spørsmålene mine og knyttet de opp mot hva teorien sa rundt dette temaet. Resultatene jeg har fått, viser at det er viktig å jobbe strukturert og med en plan for hvert enkelt barn. Det å jobbe strukturert, legger til rette for at læringsmiljøet blir mest mulig forutsigbart for barn med autismespekterdiagnose. Informantene kommer ikke med rene fasitsvar for hvordan en skal jobbe med barn med ASD, de mener at en må se på kvalitetene og de ulike egenskapene som kan legges til rette for hvert enkelt barn.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskulen i Voldaen_US
dc.subjectautismeen_US
dc.subjectautismespekteren_US
dc.subjectdiagnoseen_US
dc.subjectkartleggingen_US
dc.subjectkvalitativ metodeen_US
dc.subjectlæringsmiljøen_US
dc.titleHvordan jobber ulike arbeidsgrupper i barnehagen med barn som har autismespekterdiagnose?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.source.pagenumber44en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel