Psykisk helsefremjande miljø i skulen. Korleis kan miljøterapeutar i skulesektoren bidra til eit psykisk helsefremjande miljø for elevane?
Abstract
Oppgåva sin tematikk baserer seg på elevar sin rett i følgje opplæringslova kapittel 9A til eit skulemiljø som fremjar helse, trivsel og læring. Skulen sine tilsette er pliktige å kontinuerleg arbeide for å fremje eit godt fysisk og psykososialt miljø. Skulen har difor ikkje berre eit ansvar for den faglege utviklinga, men også for den sosiale og emosjonelle utviklinga, der psykisk helse er ein faktor. Med dette som bakgrunn avgrensar oppgåva seg til å handle om miljøterapeutar i skulesektoren, og korleis dei kan bidra til eit psykisk helsefremjande miljø for elevane. Denne oppgåva sine teoretiske perspektiv er henta frå Bronfenbrenner sin utviklingsøkologiske modell, teori om relasjonar-, relasjonsarbeid- og relasjonskompetanse, teori om den salutogene modellen og tilnærming, og teori om tverrfagleg samarbeid. Eg har brukt litteraturstudie som forskingsmetode, der eit systematisk søk etter eksisterande forsking vert brukt for å samle datamateriale. Funna synleggjer dei mange viktige faktorane som bidreg til å fremje god psykisk helse, og arbeidet med eit psykisk helsefremjande miljø. Desse funna vert drøfta opp mot teori og bakgrunn, og synleggjer korleis miljøterapeutar med sin kompetanse og kunnskap har ein føresetnad for å bidra til det psykisk helsefremjande arbeidet- og miljøet. Til slutt konkluderer eg med at resultata av studiet synleggjer at miljøterapeutar har relevant og nyttig kunnskap og kompetanse som kan bidra til eit psykisk helsefremjande miljø, men at vidare forsking er nødvendig og viktig for å sette fokus på miljøterapeutar sitt bidrag innanfor dette emnet. Abstract
The theme of this thesis is based on students rights according to chapter 9A in the law of education to a school environment that promotes health, well-being and learning. School staff are obligated to continuously work to promote a good physical and psychosocial environment. Therefore, the school has a responsibility not only in regards of academic development, but also social and emotional development, where mental health is a factor. Based on this, the thesis focuses on environmental therapists in the school sector, and how they can contribute to a mental health-promoting environment for students. The theoretical perspectives of this thesis are drawn from Bronfenbrenners ecological systems theory, theory of social relations-, relational work- and relational competence, the salutogenic model and approach, and theory of interprofessional collaboration. A literature review is used as the research method, involving a systematic search for existing research to gather data material. The findings highlight the many important factors contributing to promoting good mental health and the work toward a mental helth-promoting environment. These findings are discussed in addition with theory and background, demonstrating how environmental therapists, with their expertise and knowledge, are equipped to contribute to the mental health-promoting work and environment. I then conclude that the study’s results demonstrate that environmental therapist have relevant and useful knowledge and skills that kan contribute to a mental health-promoting environment, but further research is necessary and important to focus on the contribution of environmental therapists in this field.