Show simple item record

dc.contributor.authorBerget, Ingeborg Katrin Lid
dc.contributor.authorLøvgren, Maria
dc.contributor.authorPettersen, Andreas
dc.date.accessioned2025-01-14T14:38:03Z
dc.date.available2025-01-14T14:38:03Z
dc.date.created2024-10-14T11:35:31Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationPettersen, A. & Jensen, F. (red.) (2024). Matematisk kompetanse. I dybden på resultater fra PISA 2022 (s. 75–110). Cappelen Damm Akademisk.en_US
dc.identifier.isbn9788202839284
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3172579
dc.description.abstractMatematisk modellering handlar om å bruke matematikk til å løyse problem frå den verkelege verda. Resultat frå fleire studiar viser at den første delen av modelleringsprosessen, der problemet skal omsetjast til eit matematisk problem, er spesielt krevjande for elevar, og at matematikkoppgåver i liten grad utfordrar elevane i dette. I dette kapittelet presenterer vi eksempel på korleis matematisk modellering er framstilt i eit utval av litteratur om matematikkundervisning. Vidare gjer vi greie for utviklinga av eit analyseskjema som blir brukt for å undersøke kva for utfordringar elevane møter og ikkje møter i arbeid med modelleringsprosessen i PISA-oppgåver. Vi analyserer også to tidlegare gitte eksamensoppgåver for 10. trinn om matematisk modellering. I resultata kjem det fram at PISA-oppgåvene berre utfordrar elevane i delar av handlingane i å kjenne igjen og formulere i PISA-rammeverket, særleg å kjenne igjen struktur, mønster og samanhengar, og å lage ein matematisk modell. Gjennom kapittelet gir vi eksempel på ulike typar modelleringsoppgåver og presenterer både frigitte PISA-oppgåver og andre oppgåver. Vidare argumenterer vi for at analyseskjemaet kan vere nyttig for matematikklærarar for å bidra til økt refleksjon og bevisstgjering om kva for utfordringar knytte til matematisk modellering elevane møter i ulike oppgåver.en_US
dc.language.isonnoen_US
dc.relation.ispartofMatematisk kompetanse : I dybden på resultater fra PISA 2022
dc.relation.urihttps://www.udir.no/tall-og-forskning/finn-forskning/rapporter/2024/matematisk-kompetanse-i-dybden-pa-resultater-fra-pisa-2022/
dc.titleÅ kome i gang med matematisk modellering i klasserommet – kan PISA-oppgåver vise veg frå kaos til system i første del av modelleringsprosessen?en_US
dc.title.alternativeÅ kome i gang med matematisk modellering i klasserommet – kan PISA-oppgåver vise veg frå kaos til system i første del av modelleringsprosessen?en_US
dc.typeChapteren_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber75-110en_US
dc.identifier.doi10.23865/cdf.222.ch4
dc.identifier.cristin2311769
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record