Show simple item record

dc.contributor.authorØkland, Øyvind
dc.date.accessioned2025-02-21T11:17:25Z
dc.date.available2025-02-21T11:17:25Z
dc.date.created2024-05-19T23:24:04Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationDahle, M. S. & Meyer, G. S. (Red.). Danning i digitale praksiser. Digital danning i barnehage, skole, hjem og fritid (s. 155–170).en_US
dc.identifier.isbn978-82-450-4497-3
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3179676
dc.description.abstractUngdommers miljøengasjement er høyt oppe på nasjonale så vel som internasjonale agendaer gjennom organer som FN og EU. Denne studien undersøker ungdom som er med i et EU-prosjekt, kalt Smart-Y, der de utvikler sine ideer til mulige miljøprosjekt. Deltakere fra 13 forskjellige land går gjennom et trinnvis program der de får både kunnskap, veiledning og støtte i denne prosessen. De møtes både fysisk og digitalt med andre ung-dommer, først nasjonalt og så i en europeisk sammenheng. Gjennom intervju og observasjon av deltakerne ser vi at det digitale bidrar til danning gjennom aktive valg når det gjelder egen læring og aktive samfunnsengasjement. Nøkkelord: miljøengasjement, ungdom, digital danning, sosiale medieren_US
dc.description.abstractMiljøengasjement som digital danningen_US
dc.language.isomisen_US
dc.publisherFagbokforlageten_US
dc.relation.ispartofDanning i digitale praksiser. Digital danning i barnehage, skole, hjem og fritid.
dc.relation.urihttps://oa.fagbokforlaget.no/index.php/vboa/catalog/view/46/69/792
dc.titleMiljøengasjement som digital danningen_US
dc.title.alternativeMiljøengasjement som digital danningen_US
dc.typeChapteren_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber155-170en_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.55669/oa380310
dc.identifier.cristin2269476
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record