Browsing BraVo by Subject "grunnskolen"
Now showing items 1-17 of 17
-
Arbeidsplaner - omfang, aktivitet, samhandling og begrunnelser
(Master thesis, 2012)Summary The subject of this study is the use of work plans (schemes of work) in school. A work plan is a document that describes assignment the students are expected to do during a particular period of time. It can be ... -
Fem minoritetsspråklige jenters erfaringer med den norske skolen
(Master thesis, 2015)Summary This study is about minority students experiences with the Norwegian school. Five girls in middle school age tells us how it is going to school in Norway, about meetings with people from new cultures, and teaching ... -
Foreldre til elevar som strevar si oppleving av samarbeidet mellom heim og skule
(Master thesis, 2008) -
Inkludering av elever med psykisk utviklingshemming. Hvordan tilrettelegger skolen for deltakelse og utvikling av sosial kompetanse?
(Master thesis, 2012)The purpose of this study is to find out how schools in Ytre Nordmøre organize participation and development of social competence for mentally retarded students. Public policies in Norway are based on a relational understanding ... -
Klasseledelse : med fokus på en tydelig ledelse av undervisningen og elevenes atferd.
(Master thesis, 2011)Summary The learning environment has recently been a major focus in the school organization. New theories and research have been developed in this field, and the learning environment has also been a priority by the Norwegian ... -
Korleis opplever elevane matematikkfaget i skulen?
(Master thesis, 2011)Summary The subject of this study is pupils' experiences of mathematics. There are two main areas that have been in focus. It is working methods in the subject, and what students say about their own motivation and attitudes ... -
Korleis praktiserer lærarar den vidare leseopplæringa - etter at elevane har knekt lesekoden?
(Master thesis, 2012)Summary The topic question in this thesis is: how do teachers practise further reading training - after the students have broken the reading code? My goal was to increase my knowledge about the phenomenon of reading and ... -
Korleis vurderer lærarar trening i relasjonsbygging og sosial kompetanse som verkty i førebygging og handtering av mobbing?
(Master thesis, 2012)Summary The purpose of this assignment is to give an insight into how experienced teachers with competence within relations, work. Research around bullying and educational environment agrees that the quality of the classroom ... -
Lærarar sin bruk av tilbakemeldingar i norskfaget – korleis fremjar dei elevar sin skrivekompetanse?
(Master thesis, 2017)Samandrag Temaet for denne oppgåva er lærarar sin bruk av skriftlege tilbakemeldingar i norskfaget og om dei har mål om å auke elevar sin skrivekompetanse. Interessa er lagt til ulike faktorar innanfor tilbakemeldingspraksis ... -
Lærerens arbeid : hva kjennetegner norsklærerens arbeid på ungdomstrinnet
(Master thesis, 2009) -
Læring i og gjennom kunstfag med fokus på musikk og språk. Didaktikk for barnehage og grunnskule
(Rapport nr. 30, Report, 2012)Med dette skriftet presenterer eg ein didaktikk som løftar fram læring i kunstfaga og læring gjennom kunstfaga. I særleg grad vert det sett fokus på forhold knytt til musikkopplæring og språkopplæring. Det er mitt ønske ... -
Motivasjon for læring i matematikk. En kvantitativ analyse av sammenhengen mellom motivasjon og prestasjon i faget.
(Master thesis, 2016)SUMMARY In this thesis I focus on students' motivation for mathematics and their achievements in the subject. In my study I use data from the SPEED project, which is a collaboration between the Hedmark University College ... -
Naturfag med mål og meining. Evaluering av eit vidare- og etterutdanningskurs
(Notat;13/2009, Working paper, 2009)Notatet "Naturfag med mål og meining" er ei evaluering av ei etter- og vidareopplæringsordning med same namn. Ordninga representerer ei ny satsing på etter- og vidareopplæring ved Høgskulen i Volda. Satsinga er retta mot ... -
En studie av foresatte sin opplevelse av samarbeidet med skolen etter innføringen av forsterket opplæring
(Master thesis, 2012)Summary The topic investigated concerns early childhood intervention and school- home cooperation. Previous research (Nordahl, 2003, 2007; Johnsen, 2008) has shown that parents whose children struggle academically often ... -
Veien blir til mens man går. En studie av miljøterapeutrollen i ungdomsskolen
(Master thesis, 2017)Bakgrunn Ungdomsskolen er en arena hvor ungdom skal prestere både faglig og sosialt. Det krever at de unge får betingelser som gjør at de får oppleve mestring, tilhørighet til fellesskap, samt gode og trygge forhold på ...