Browsing BraVo by Subject "VDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282"
Now showing items 21-32 of 32
-
Kva innhald og funksjon har undervegsvurderinga i elevsamtalen for fagleg sterke elevar i vidaregåande skule?
(Master thesis, 2014)Summary The situation for high-achieving students in Norwegian schools is a recurrent theme in media and in political debates, but not much research exist on the topic in a Norwegian context. I have chosen to approach ... -
Kva legg ein vekt på i tilrettelegging av læring for særvilkårselevar i vidaregåande opplæring?
(Master thesis, 2005) -
Når barn har en psykisk vanske. Et foreldrepars opplevelser
(Master thesis, 2005)I denne oppgaven ville jeg i utgangspunktet ha et foreldreperspektiv på barne- og ungdoms-psykiatriske poliklinikker, BUP. Interessen min for BUP skyldes i stor grad mitt arbeide i grunnskolen gjennom mange år og samarbeidet ... -
Når førebuinga tel. Utfordringar knytt til tilpassa opplæring i matematikkfaget på 9. trinn.
(Master thesis, 2008) -
Samspill mellom toåringer og de voksne i barnehagen
(Master thesis, 2016)Abstract This thesis is about the interaction between the two-year-old child and the adult in the Norwegian kindergarden. I have observed two year olds in two different kindergartens with their own toddler departments. I ... -
Skolekorpset. En arena for samspill og sosial læring
(Master thesis, 2011)Denne oppgaven har dreid seg rundt sosial læring. Studien ble gjennomført som en observasjonsstudie, hvor min observasjonsrolle var å betrakte som en perifer medlemskapsrolle. Utgangspunktet for å gå i dybden av sosial ... -
Slik elevene ser det. En kvalitativ undersøkelse av hvordan noen frafallselever opplevde lærer-elevrelasjonen på videregående skole.
(Master thesis, 2013)Summary The topic of this master thesis is relationships between teachers and students who dropped out of upper secondary school. The research question is: “How did students who dropped out of school experience their ... -
En studie av foresatte sin opplevelse av samarbeidet med skolen etter innføringen av forsterket opplæring
(Master thesis, 2012)Summary The topic investigated concerns early childhood intervention and school- home cooperation. Previous research (Nordahl, 2003, 2007; Johnsen, 2008) has shown that parents whose children struggle academically often ...