Blar i BraVo på emneord "VDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281"
Viser treff 1-12 av 12
-
Arbeidsplaner - omfang, aktivitet, samhandling og begrunnelser
(Master thesis, 2012)Summary The subject of this study is the use of work plans (schemes of work) in school. A work plan is a document that describes assignment the students are expected to do during a particular period of time. It can be ... -
Barns rett til medverknad – ein demokratisk verdi? Ei kvalitativ studie med fokus på kommunikasjon mellom pedagogen og barna i planlagde læringsaktivitetar i barnehagen
(Master thesis, 2012)Summary This study is about the right of children to participate. The purpose of the study is to study how the teacher arranges for the children to express themselves, in a way they becomes more involved in learning ... -
Det var ein gong ... . Kva kjenneteiknar skrivekompetansen på 4. trinn?
(Master thesis, 2015)Abstract During this study I have analyzed stories written by students in 4th grade, to see if there are any common characteristics of the writing skills at that grade. The study is built on the research question: What ... -
Et felles læringsløft. Hvordan opplever skoleledere utfordringer med skolebasert utvikling?
(Master thesis, 2014-05)Summary The starting point of this master thesis was to study the implementation of the school developing project school-based development. School-based development is part of a joint effort to develop all secondary schools ... -
Frå vatn til kraft. Eit samarbeidsprosjekt mellom høgskule og praksisskule
(Arbeidsrapport; 216, Research report, 2007)Korleis kan ein i praksisperiodar planlegge, organisere og gjennomføre prosjektorganisert opplæring på tvers av fag? -
Kartlegging av grunnskuleopplæringa i Flekkefjord kommune
(Arbeidsrapport; 205, Research report, 2007) -
Klasseledelse : med fokus på en tydelig ledelse av undervisningen og elevenes atferd.
(Master thesis, 2011)Summary The learning environment has recently been a major focus in the school organization. New theories and research have been developed in this field, and the learning environment has also been a priority by the Norwegian ... -
Overgang barnehage - skole. Komparativ studie av barnehage- og skolepedagoger sitt perspektiv
(Master thesis, 2015)Abstract The subject of this master thesis is the transition from kindergarten to first school. Children’s different experience of confidence and security during the transition from kindergarten to first school can impact ... -
Prosjektet Kvalitet i opplæringa (KIO). Tilbakemelding til skulane
(Notat nr. 4/2008, Working paper, 2008) -
Samarbeidsformer mellom Høgskulen i Volda og skule- og barnehageeigarar
(Arbeidsrapport; 215, Research report, 2008) -
Samhandling, utforsking og refleksjon som læringsarena. Eit utviklingsarbeid om Læreplanverket for Kunnskapsløftet
(Notat;15/2007, Working paper, 2007)I fagstudiet i pedagogikk i allmennlærarutdanninga er Læreplanverket for Kunnskapsløftet (KD, 2006) eit sentralt tema. Mange didaktiske problemstillingar blir aktualiserte i møtet med læreplanreforma, problemstillingar som ... -
Skulebibliotek i Norge : kartlegging av skulebibliotek i grunnskule og vidaregåande opplæring
(Arbeidsrapport; 204, Research report, 2007)