• Demokrati og medborgerskap i matematikkundervisningen. En kunnskapsoversikt 

      Olsson, Joakim Erik Gustav (Master thesis, 2021)
      Sammendrag Som en del av den fagfornyelsen og den nye læreplanen har det tverrfaglige temaet Demokrati og medborgerskap blitt en del av matematikkfaget i den norske grunnskolen. I dette forskningsprosjektet har jeg ...
    • Lower secondary students’ encounters with mathematical literacy 

      Bolstad, Oda Heidi (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      Worldwide, there has been an increased emphasis on enabling students to recognise the real-world significance of mathematics. Mathematical literacy is a notion used to define the competencies required to meet the demands ...
    • Perspektiv på matematisk modellering i Kunnskapsløftet og Fagfornyinga 

      Berget, Ingeborg Katrin Lid; Bolstad, Oda Heidi (Peer reviewed; Journal article, 2019)
      Det er for tida fokus på at matematisk kompetanse er viktig for å fungere i det moderne samfunnslivet. Arbeid med matematisk modellering er ein måte å kople matematikk til dagleglivet på. I denne artikkelen tek me føre oss ...
    • Teaching and learning for mathematical literacy 

      Bolstad, Oda Heidi (Doctoral dissertations at University of Agder;, Doctoral thesis, 2020)
      This dissertation reports from research that investigates the nature of teaching and learning for mathematical literacy in three lower secondary schools in Norway. Mathematical literacy is a notion used to denote the ...