Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorIsaksen, Gunilla Eide
dc.contributor.authorNorderhus, Ragnhild Røe
dc.contributor.authorØksnes, Maria
dc.date.accessioned2022-11-29T11:36:24Z
dc.date.available2022-11-29T11:36:24Z
dc.date.created2021-06-08T15:08:59Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationBarn. 2021, 39 (1), 27-39.en_US
dc.identifier.issn0800-1669
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3034713
dc.description.abstractI denne artikkelen beskriver vi lek gjennom et historisk perspektiv basert på tre generasjoners minner fra barndommen i Norge. De tre generasjonene er de som i perioden 2019–2020 var mellom 70–80, 50–60 og 20–30 år. Artikkelen er avgrenset til undersøkelsen av hvordan deltakerne oppfatter sin egen lek i barndommen og hvordan de vurderer barns muligheter til lek i dag. Data er samlet gjennom retrospektive intervju. Våre funn nyanserer den utbredte antakelsen om at barn i yngre generasjoner ikke leker like mye og på samme måte som man selv gjorde. I alle de tre generasjonene uttrykkes verdsettelse av lek i egen barndom og bekymring for barns lek i dag.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.titleIkke dårligere enn før, men annerledes: En generasjonsstudie av lek i barndommenen_US
dc.title.alternativeIkke dårligere enn før, men annerledes: En generasjonsstudie av lek i barndommenen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber27-39en_US
dc.source.volume39en_US
dc.source.journalBarnen_US
dc.source.issue1en_US
dc.identifier.doi10.5324/barn.v39i1.3763
dc.identifier.cristin1914604
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel