Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorDahle, Margunn Serigstad
dc.contributor.authorHodøl, Hans-Olav
dc.contributor.authorKyrkjebø, Trude
dc.contributor.authorØkland, Øyvind
dc.date.accessioned2023-01-20T07:56:05Z
dc.date.available2023-01-20T07:56:05Z
dc.date.created2023-01-18T14:47:12Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationPrismet. 2022, 73 (4), 279-296.en_US
dc.identifier.issn0032-8847
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3044775
dc.description.abstractArtikkelen utforsker barns skjermbruk som tema i samarbeidet mellom barnehagen og barnets hjem. På bakgrunn av en kartlegging av foreldres holdninger til barnehagens rolle når det gjelder 4–6-åringers skjermbruk, diskuteres samarbeidet mellom barnehage og hjem, i lys av danningsoppdraget og med mediepedagogikk som ramme. Studien synliggjør at barnehagen må være tettere på barns skjermbruk, som integrert del av samarbeidet med foreldrene. Ved å se barns skjermbruk som et felles anliggende, kan temaet være et moment som styrker dette samarbeidet, til barnets beste. Med forankring i danning som en kjerneoppgave i barnehagens virksomhet, synes dette å være en tematikk som bør få økt oppmerksomhet.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.titleBarns skjermbruk som tema i samarbeidet mellom barnehage og hjem – et forsømt område?en_US
dc.title.alternativeBarns skjermbruk som tema i samarbeidet mellom barnehage og hjem – et forsømt område?en_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber279-296en_US
dc.source.volume73en_US
dc.source.journalPrismeten_US
dc.source.issue4en_US
dc.identifier.doi10.5617/pri.10091
dc.identifier.cristin2109571
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel