Undervisning og læring (tidl.: Spesialpedagogikk)
I denne samlinga finst mastergradsoppgåver i Undervisning og læring (tidl. Spesialpedagogikk) som har fått karakteren A, B eller C.
Recent Submissions
-
Et flerspråklig og flerkulturelt perspektiv på lærebøker i norskfaget på mellomtrinnet
(Master thesis, 2023)Formålet med denne studien har vært å undersøke hvordan språklig og kulturelt mangfold kommer til uttrykk i lærebøker i norsk for mellomtrinnet i grunnskolen. Lærebøkene som er studert er Norsk 5 fra Cappelen Damm, skrevet ... -
Identitetsutvikling ved bruk av mikrohistoriske perspektiv og lokalsamfunn i samfunnsfag. En analyse av elevers tanker om identitet og stedstilhørighet
(Master thesis, 2023)Formålet med denne studien er at den kan være et bidrag til økt kunnskap om arbeid med mikrohistoriske perspektiv, identitet og lokalsamfunn i samfunnsfagundervisningen. I denne studien ser vi på hvordan elever utrykker ... -
I lys av kompetanseløftets målsetjing om ein inkluderande barnehagepraksis: Korleis byggjer barnehagane kompetansen dei treng i sitt spesialpedagogiske arbeid?
(Master thesis, 2023)Formålet med denne masteroppgåva er å sjå nærare på korleis barnehagane i lys av kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderande praksis byggjer kompetansen dei treng i sitt spesialpedagogiske arbeid. Kompetanseløftet ... -
Saman kan vi hjelpe? Ein kvalitativ studie av samarbeid mellom kontaktlærarar og helsesjukepleiarar for å hjelpe elevar i lettare psykiske vanskar
(Master thesis, 2023)Bakgrunnen for studien er eit menneske- og samfunnsmessig engasjement for elevar i lettare psykiske vanskar si helse, samt sosial og fagleg utvikling og læring. Formålet med studien er å utforske kva praksis elevar i lettare ... -
Inkluderande vurderingspraksis i matematikk. Ein kvalitativ studie om matematikklærarar sin vurderingspraksis i vidaregåande skule
(Master thesis, 2023)Formålet med denne studien er å få ei nærare forståing av kva matematikklærarar i vidargåande skule legg i at ein vurderingspraksis er inkluderande, kva erfaringar dei har med ulike behov for tilrettelegging for elevar i ... -
Språkleg og kulturelt mangfald. Ein kvalitativ innhaldsanalyse av eit læreverk i norsk i vaksenopplæringa
(Master thesis, 2023)Målet med denne studien har vore å belyse korleis språkleg og kulturelt mangfald kjem til syne i eit læreverk i norsk for vaksne innvandrarar. Utvalet består av tre tekstbøker på språknivåa A1, A2 og B1. I tillegg har eg ... -
Korleis programmeringsoppgåver kan knytast til kjerneelementa og programmering i matematikkundervisinga. Utvikling av eit rammeverk for å vurdere programmeringsoppgåver etter LK20
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgåva undersøker korleis programmeringsoppgåver i matematikklærebøker etter innføringa av LK20, varetek 5 sentrale kjerneelement, og implementerer programmering. Ein del av prosessen var å vidareutvikle to ... -
Lytting i lærebøker for norskfaget. Ein innhaldsanalyse av oppgåver i lærebokserien Norsk frå Cappelen Damm for 5.-7. trinn
(Master thesis, 2023)Munnlege ferdigheiter er ei av fire grunnleggande ferdigheiter i læreplanen i norsk, og lytting er ein viktig del av munnlegheit. Føremålet med denne masteroppgåva er å undersøke korleis lærebøker legg opp til at elevane ... -
«Jeg tenker det er en sterk firer, jeg da. Men det kan hende at det egentlig er stryk». Rettferdig sluttvurdering i norskfaget i videregående skole
(Master thesis, 2022)Denne studien undersøker hvilke faktorer som spiller inn i norsklæreres sluttvurdering av skriftlige elevtekster i norsk vg3. Temaet springer ut av, blant annet, det faktum at det i enkelte tilfeller er beviselig stor ... -
«Å få til eit inkluderande læringsmiljø er eit langsiktig arbeid». Ein kvalitativ studie om korleis det blir lagt til rette for eit inkluderande læringsmiljø for elevar med spesialpedagogisk ressurs
(Master thesis, 2022)Abstract In this master’s thesis we look at how homeroom teachers and special educators facilitate an including learning environment for pupils receiving special education. Based upon the Salamanca declaration (UNESCO, ... -
Barnehagelæreres arbeid med inkludering av barn med innagerende atferd
(Master thesis, 2022)Abstract In this master´s thesis, it is researched how kindergarten teachers understand the concept of inclusion and how they practice inclusion with children who have an internalized behavior. The purpose of the study ... -
Hvordan arbeider et utvalg lærere for å tilpasse opplæringen for elever med spesialpedagogisk vedtak der kroppslig uro er en del av utfordringene?'
(Master thesis, 2022)Abstract Teaching must be adapted to the individual pupil within the learning community. Pupils who need adapted teaching beyond the ordinary teaching programme, are entitled to special-needs education. These pupils ... -
"Er dette matematikk? ". Utvikling, utprøving og empirisk analyse av et undervisningsopplegg for lærere i ungdomsskolen , med mål om å hjelpe dem i gang med matematisk modellering.
(Master thesis, 2022)Abstract In this master’s thesis, I describe the development of a program that aims to foster the use of mathematical modelling in teaching in lower secondary schools. The master’s thesis follows principles for educational ... -
Hvordan arbeides det systematisk for å sikre skoienærvær av elever med autismespekterdiagnose?. En kvalitativ studie av skolens erfaringer.
(Master thesis, 2022)Abstract This study is about school presence and pupils with autism spectre diagnosis. The background for the subject matter chosen in this study, is scientific research made by Ellen Kathrine Munkhaugen, School refusal ... -
Ivaretakelse av ASK i overgangen fra barnehage til skole. En kvalitativ studie som gjennom intervju med foresatte og fagpersoner har til hensikt å studere hvordan overgangen forberedes og tilrettelegges for å ivareta ASK-brukerens kommunikasjonsform
(Master thesis, 2022)Summary The purpose of this study has been to shed light on the topic of taking care of Augmentative and Alternative Communication (ACC) in the transition between kindergarten and school. Transitions can be challenging ... -
Tilpasset opplæring for flerspråklige elever. En kvalitativ studie av læreres og spesialpedagogers erfaringer med tilpasset opplæring for flerspråklige elever med vetdtak om spesialpedagogikk
(Master thesis, 2022)Abstract The purpose of this master’s thesis is to investigate how teachers and special educators adapt their teaching for multilingual students with special educational needs. In recent years, Norway has had an increasing ... -
Identitet, aktørskap og investering i andrespråkslæringa. Ein kvalitativ studie om bruk av tospråkleg fagopplæring i førebuande vaksenopplæring
(Master thesis, 2021)Abstract The purpose of this study has been to investigate what significance a bilingual, digital training program can have for adult primary school pupils' investment in second language learning. Through eight qualitative ... -
Leseforståing og lesemotivasjon på 10. trinnet. Korleis omarbeide tekst for å nå djupare forståing?
(Master thesis, 2021)Abstract Reading skills are important for the acquisition of knowledge in and out of school. Traditionally, reading has been looked upon as the responsibility of the Norwegian language teacher, but today it is defined ... -
Ansatte i skulen si forståing av mobbing, og deira oppleving av å møte utfordringane i skulekvardagen.
(Master thesis, 2021)Trass i stor innsats og eit lovverk som skal sikre barn og unge eit trygt og godt psykososialt skulemiljø, har ein ikkje lukkast med nullvisjonen om at mobbing ikkje skal eksistere. Mobbing førekjem, og skular har vanskar ... -
Fra rødt til gult lys i skolen. Ungdom med autismespekterforstyrrelser i koronatiden
(Master thesis, 2021)Sammendrag Denne masteravhandlingen belyser lærere og foresattes opplevelser av tilpasningen i skolen for ungdomsskoleelever med autismespekterforstyrrelser i koronatiden. Bakgrunnen for valg av tema er at det er mye ...