Undervisning og læring (tidl.: Spesialpedagogikk)
I denne samlinga finst mastergradsoppgåver i Undervisning og læring (tidl. Spesialpedagogikk) som har fått karakteren A, B eller C.
Recent Submissions
-
"For dagane går opp og ned og det er normalt at det svingar". Korleis kan lærarar oppleve å gjere seg nytte av eit kurs om psykisk helse i skulen gitt som undervisning til elevane av eksterne kurshaldarar?
(Master thesis, 2020-12)Barn og unge skal kunne møte dei utfordringane livet byr på og skulen er ein viktig arena for å lære å meistre liv og helse. God psykisk helse er mellom anna eit av dei områda som skal ruste barn og unge til å bere motgang ... -
En kvalitativ studie om sammenhengen mellom ordinær opplæring og spesialundervisning for elever med spesialpedagogisk ressurs
(Master thesis, 2020-11)Formålet med denne studien er å øke kunnskapen om hva som kjennetegner skolen sitt arbeid med å skape sammenheng mellom den ordinære opplæringen og spesialundervisning for elever som får spesialpedagogisk ressurs på 2.- ... -
Morsmålsstøtte i norskopplæringen. Hvilken erfaring har lærere med morsmålsstøttet norskopplæring for voksne innvandrere med liten eller ingen skolebakgrunn?
(Master thesis, 2020-11)Morsmålet er et uvurderlig verktøy for innvandrere med liten eller ingen skolebakgrunn som skal lære seg norsk i et skolemiljø. Dette er en kunnskap vi har hatt lenge, men fortsatt i liten grad evner å inkorporere i ... -
Spesialundervisningens rammer og forutsetninger. En casestudie om hvilke elementer påvirker gjennomføring av spesialundervisning
(Master thesis, 2020)Denne studien handler om rammene rundt spesialundervisning. Selv om det finnes mye forskning på spesialundervisning, er rammene ikke godt nok representert i forskningen. Problemstillingen i denne studien er som følger:Hvilke ... -
"Då skal eg skrive svaret". Ein kvalitativ studie av elevar på 5. trinn og 8.trinn si forståing av likskapsteiknet
(Master thesis, 2020-11)Denne studien omhandlar elevar på mellomtrinnet og ungdomstrinnet si forståing av likskapsteiknet. Likskapsteiknet er synleg på alle matematiske nivå og er eit symbol som elevar nyttar seg av frå dei startar på skulen. I ... -
Korleis trivst elevar som mottek spesialundervisning i skulen, og kva forskjellar er det mellom barneskulen og ungdomsskulen?
(Master thesis, 2020)Summary This thesis investigates the well-being of students with special education, and if there are any differences between students in elementary school and lower secondary school. The method that is used is a quantitative ... -
Skoletilbud for elever med autismespekterforstyrrelser i barneskolen. En kvalitativ intervjustudie med lærere, fagarbeidere og foreldrer om erfaringer med gjennomføringen av skoletilbudet for elever med aurismespekterforstyrrelser
(Master thesis, 2020)I denne masteroppgaven har jeg studert; Hvordan gjennomføres skoletilbudet for elever med autismespekterforstyrrelser? Martinsen, Nærland og von Tetzchner (2015, s. 57) viser til at svært få voksne med autismespekterforstyrrelser ... -
Modelltekster på mellomtrinnet. Hvordan nyttiggjør elever på mellomtrinnet seg av et undervisningsopplegg som benytter modelltekster når de skal skrive sine egne argumenterende tekster?
(Master thesis, 2020)På bakgrunn av stadig strengere krav til lese- og skriveferdigheter i dagens samfunn og utfordringene knyttet til hvordan man kan gi elever god skriveopplæring, vil denne masteravhandlingen forsøke å belyse hvordan eksplisitt ... -
Korleis meistrar elevar med autisme fjellturar og konsertar? Ein kvalitativ intervjustudie av foreldre sine erfaringar med annleise skuledagar
(Master thesis, 2020)Denne studien handlar om korleis elevar med autisme meistrar annleise skuledagar. Ekskursjonar, skidagar og juleavslutningar er døme på skuledagar utan vanleg timeplan. Slike dagar bryt med ordinære rutinar og stiller høge ... -
"Vi klarer ikke å trylle alltid". En kvalitativ studie av læreres erfaring med tilpasset opplæring for elever med vedtak om spesialundervisning, i tråd med inkluderingsidealet
(Master thesis, 2020)Denne oppgaven tar for seg læreres erfaringer med tilpasset opplæring for elever med vedtak om spesialundervisning. Inkludering har blitt et sentralt begrep og et viktig prinsipp for opplæring, både nasjonalt og internasjonalt. ... -
Overgangsprosessen med start i barnehagen for små barn – moglegheiter for brubygging mellom heim og barnehage. Ein kvalitativ intervjustudie med personale og foreldre om overgangsprosessen
(Master thesis, 2020)Tema i denne studien er barnehagen sin praksis for overgangsprosessen med start for deiyngste barna, og foreldre og personale sine erfaringar og opplevingar omkring denne praksisen. Søkjelyset er retta mot dei yngste barna ... -
Minoritetsspråklige foreldres erfaringer fra og forventninger til skole-hjem-samarbeid
(Master thesis, 2020)I denne oppgaven er søkelyst rettet mot minoritetsspråklige foreldres erfaringer fra ogforventninger til skole-hjem-samarbeid. Mer spesifikt var studien rettet mot å utforske foreldrenes oppfatninger og forventninger med ... -
Korleis erfarer aktørar kring elevar med Downs syndrom kvalitet i opplæringstilboda? Eit utforskande Two-sited Case Study om foreldre - og lærarar sine erfaringar med kvalitet i opplæringstilboda for to elevar med Downs syndrom
(Master thesis, 2019)Formålet med denne studien er å undersøke foreldre og pedagogar sine erfaringar med kvalitet i opplæringa for elevar med Downs syndrom. Tidlegare forsking (Bachmann, Haug, & Nordahl, 2006; Nordahl, et al., 2018; Atasoy & ... -
Leseopplæring i videregående. En studie om tilrettelegging for leseutvikling gjennom fordypningsoppgaven i norsk for vg3
(Master thesis, 2019)Det siste året på videregående, nærmere bestemt Vg3, skal elevene gjennomføre en selvvalgt, selvstendig og utforskende fordypningsoppgave. Læreplanen legger opp til at elevene skal gjennomføre en selvvalgt studie som ... -
Arbeidsmetodar og tilrettelegging for elevar si skriveopplæring i begynnaropplæringa
(Master thesis, 2019)Formålet med denne studien har vore å undersøkje kva for arbeidsmetodar tre lærarar bruker for å legge til rette for elevane si skriveopplæring i begynnaropplæringa. Problemstillinga lyder som følgje: «Kva for ulike ... -
Halde fram med matte eller ikkje? Ei kvalitativ undersøking av faktorar som har påverka val av matematikkfag i vidaregåande skule for elevar som no går Vg3 studiespesialisering
(Master thesis, 2019)I denne masteroppgåva ser eg på faktorar som har påverka val av matematikkfag for elevar som går utdanningsprogram for studiespesialisering. I kunnskapsgrunnlaget tek eg føre meg teori og forsking knytt til desse vala, og ... -
Matematisk problemløsing på småskolen. "Hvordan kan man som lærer undervise ved bruk av matematisk problemløsing på småskolen?"
(Master thesis, 2019)Til tross for at det allerede finnes mye teori som peker på gevinstene ved å arbeide med matematisk problemløsning, samt at problemløsning stadig får en tydeligere plass i læreplanen, er dette en undervisningsmåte som ... -
Skiftande skrivedidaktikk. Ein studie av skrivedidaktiske retningar i vidaregåande opplæring slik dei framstår i læreplanar og Norsklæraren i perioden 1977-2017
(Master thesis, 2019)Abstract The topic for this master’s thesis is writing didactics in the Norwegian subject in Upper Secondary School. The thesis examines which trends in writing didactics that have been dominating the curricula for Upper ... -
«Eg rekk ikkje over 25 elevar med munnleg tilbakemelding i alle fall». Tilpassa opplæring og tilbakemelding i begynnaropplæringa
(Master thesis, 2019)Samandrag Tema i denne studien er tilpassa opplæring og tilbakemelding i begynnaropplæringa. Ny teknologi har endra skulekvardagen når det gjeld bruk av læringsverktøy og arbeidsmetodar. Dette gjeld for både lærarar og ... -
Skrivinga sin plass i norskopplæringa for vaksne innvandrarar. Ein kvantitativ studie av korleis lærarane arbeider med skriveopplæringa
(Master thesis, 2019)Summary Through a survey I have tried to answer the question for this master thesis: How do teachers who teach adult immigrants Norwegian work with writing tuition? It is a political goal that the immigrants learn ...