Blar i Undervisning og læring (tidl.: Spesialpedagogikk) på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Allmennpedagogikk: 281"
Viser treff 1-4 av 4
-
Demokrati og medborgerskap i matematikkundervisningen. En kunnskapsoversikt
(Master thesis, 2021)Sammendrag Som en del av den fagfornyelsen og den nye læreplanen har det tverrfaglige temaet Demokrati og medborgerskap blitt en del av matematikkfaget i den norske grunnskolen. I dette forskningsprosjektet har jeg ... -
En kvalitativ studie av 3.klassingers skriveferdigheter i heldigitale og tradisjonelle klasserom. Hvordan hevder lærere at de gjennomfører skriveopplæringen i en hel-digital og en tradisjonell klasse, og hvilken innvirkning har skriveopplæringen på elevers skriveferdigheter?
(Master thesis, 2020)Abstract The theme for this study is writing skills for students in the third grad that had either digital writing training or traditional writing training, also how the teachers to these classes go through with the ... -
Leseopplæringstekstar og rom for differensiering. Ein studie av leseopplæringstekstar i tre digitale lærebøker for 1.steg
(Master thesis, 2021)Samandrag Formålet med denne studien har vore å undersøkje korleis tre digitale lærebøker gjev rom for differensiering gjennom korleis leseopplæringstekstane i begynnaropplæringa er oppbygd. Problemstillinga er: «Korleis ... -
Ungdomsskoleelevenes perspektiv på egen motivasjon i koronatiden. En kvalitativ studie av elever på 10. trinns erfaringer med egen motivasjon for læring i digital hjemmeskole
(Master thesis, 2021)Abstract Abstract The theme of this master's dissertation is student motivation in school. As a result of the outbreak of the Covid-19 pandemic, all Norwegian schools were shut down. The consequence of this was that ...