Show simple item record

dc.contributor.authorLøvoll, Helga Synnevåg
dc.date.accessioned2011-03-08T13:07:48Z
dc.date.available2011-03-08T13:07:48Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn0805-8075
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/154042
dc.description.abstractIntensjonen med denne teksten er å belyse Aristoteles’ bidrag til å drøfte undervisning i friluftsliv som pedagogisk praksis. Drøftingen vil ta utgangspunkt i 2 ulike nivåer, der det første nivået vil være å gi en beskrivelse av kunnskapsformene som inngår i friluftslivspedagogisk arbeid gjennom Aristoteles begreper techne (regelbunden kunnskap) og phronesis (visdom), mens det andre nivået vil gå inn på drøftinger om undervisningspraksis i det store og hele kan betraktes som aktivitetsformen praxis (praktisk klokskap). Gjennom å kaste lys på kunnskapsformer og aktivitetsformer som inngår i friluftslivsundervisning, ønsker jeg å reflektere over noen av de vitenskapsteoretiske forutsetningene som friluftslivspedagogikken hviler på. Målet er ikke nødvendigvis å finne de store svarene, men å undersøke noen grunnleggende forståelser.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskulen i Voldaen_US
dc.relation.ispartofseriesNotat;16/2009
dc.subjectfriluftsliven_US
dc.subjectpedagogikken_US
dc.subjectvitenskapsteorien_US
dc.subjectAristotelesen_US
dc.titleAristoteliske perspektiv på praksisforståelser i friluftsliven_US
dc.typeWorking paperen_US
dc.source.pagenumber14en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record