• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Høgskulen i Volda
  • Rapportar og andre skrifter
  • Notat
  • View Item
  •   Home
  • Høgskulen i Volda
  • Rapportar og andre skrifter
  • Notat
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aristoteliske perspektiv på praksisforståelser i friluftsliv

Løvoll, Helga Synnevåg
Working paper
Thumbnail
View/Open
notat16-09.pdf (505.9Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/154042
Date
2009
Metadata
Show full item record
Collections
  • Notat [124]
Abstract
Intensjonen med denne teksten er å belyse Aristoteles’ bidrag til å drøfte undervisning i friluftsliv som pedagogisk praksis. Drøftingen vil ta utgangspunkt i 2 ulike nivåer, der det første nivået vil være å gi en beskrivelse av kunnskapsformene som inngår i friluftslivspedagogisk arbeid gjennom Aristoteles begreper techne (regelbunden kunnskap) og phronesis (visdom), mens det andre nivået vil gå inn på drøftinger om undervisningspraksis i det store og hele kan betraktes som aktivitetsformen praxis (praktisk klokskap). Gjennom å kaste lys på kunnskapsformer og aktivitetsformer som inngår i friluftslivsundervisning, ønsker jeg å reflektere over noen av de vitenskapsteoretiske forutsetningene som friluftslivspedagogikken hviler på. Målet er ikke nødvendigvis å finne de store svarene, men å undersøke noen grunnleggende forståelser.
Publisher
Høgskulen i Volda
Series
Notat;16/2009

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit