• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Høgskulen i Volda
  • Rapportar og andre skrifter
  • Notat
  • View Item
  •   Home
  • Høgskulen i Volda
  • Rapportar og andre skrifter
  • Notat
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kortreist mat på fleire fat? På kva måte går reiselivsnæringa fram for å kunne tilby kortreist og lokal mat til sine gjestar?

Dvergsdal, Geirmund; Olsen, Grethe Mattland
Working paper
Thumbnail
View/Open
Notat 18_2011.pdf (1.261Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/154124
Date
2011
Metadata
Show full item record
Collections
  • Notat [127]
Abstract
Hotella og reiselivsnæringa utgjer ein spennande og utfordrande marknad for kortreist mat.

Hotella som har valt å satse på kortreist mat, set strenge krav til kvalitet og leveringsdyktigheit.

Dei ønskjer mest mogleg uforedla vare for sjølve å kunne foredle dei til spennande og originale

rettar. Dette bidrar til å framheve det unike både med hotellet, råvarene og regionen. Dei fire

hotella i denne studien har valt å satse på lokal mat som eit konkurransefortrinn.

Årsaka til at dei føretrekk råvarer, er først og fremst fordi det gjev dei mulegheitene til å skape

det originale og spesielle. Reine produkt, utan noko form for tilsetjing som dei kjenner

opphavet til, er noko av det som skil den kortreiste frå den industriproduserte maten. Kokken

ønskjer tilgang til ferske, friske og “eksotiske” råvarer.

Bak satsinga på kortreist mat ligg fleire motiv frå reiselivsnæringa si side. Dei ønskjer å “gå mot

straumen”, og skape sin eigen profil i marknaden. I tillegg byggjer dei på lokal identitet og det

å skape gode relasjonar til eige lokalmiljø der kortreist mat blir eit produkt av dynamikken

mellom hotellet og kjøkkenet, lokalmiljøet og konvensjonane. Men satsinga er også avhengig

av “motorane”, eldsjelene på hotella som driv fram prosessane og held trykket over tid.

Avgrensa tilgang til leverandørarar samstundes som det vert sett høge krav til kvalitet, blir

løyst ved å “bygge opp” leverandørar som leverer rett kvalitet og kvantum til rett tid. God

dialog med produsentane er avgjerande, og relasjonane har blitt utvikla steg for steg. Målet

har vore gjensidig tillit og avklarde forventningar hos begge partar.

For å lukkast med lokal og kortreist mat krevast det meir kunnskap enn det som til vanleg

trengst i bransjen. Den lokalt baserte kunnskapen om tradisjonell mat (oppskrifter, menyar,

foredling, historia) er nødvendig men ikkje nok. I tillegg er evna til å la seg inspirere til å utvikle

nye produkt, nye komposisjonar og nye smakar viktig. Saman med å bygge eit godt team på

hotellet, bygge gode relasjonar til leverandørane for mest mogleg “skreddarsaum”.
Publisher
Møreforsking Volda
Series
Notat;18

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit