Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorRogne, Wenke Mork
dc.contributor.authorBalsnes, Lene
dc.coverage.spatialNorwayen_US
dc.date.accessioned2022-04-25T08:38:13Z
dc.date.available2022-04-25T08:38:13Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2992432
dc.description.abstractAbstract Reading skills are important for the acquisition of knowledge in and out of school. Traditionally, reading has been looked upon as the responsibility of the Norwegian language teacher, but today it is defined as every teacher’s responsibility. Reading with a high level of understanding is a complex activity, it will involve transforming text to reach deeper understanding. Reading motivation is an important component, and the aim of this study has been to investigate how teacher instruction may promote understanding and motivation. In this study, I have investigated what elements in reading instruction the teacher should include. Motivation and the well-known American reading program Concept Oriented Reading Instruction (CORI) have been emphasized. In 2014 J. T. Guthrie and S.L. Klauda conducted a study on reading comprehension, engagement and motivation among youths, built on the framework of CORI. In their study they emphasized engagement support from teachers, focused on reading comprehension, strategy and concept-oriented reading in order to increase motivation. Based on this, I have studied a selection of teachers´ reading instruction in order to increase the students´ reading motivation, in order to have a positive impact on reading comprehension. Hence my following research question was: What do 10th grade teachers emphasize to increase reading comprehension and reading motivation in students, and how is this linked to what happens in the classroom? I used a qualitative case study with observation and interview methods. Both observation form and interview guide are influenced by the categories in Guthrie and Klauda’s (2014) CORI implementation. The findings of the observation and interview are analysed and discussed in light of acknowledged reading research and reading motivation theory. Through analysis and collected data, I found that the teachers emphasized the aspect of understanding in reading. They planned their lessons thoroughly and wanted to create engagement. The teachers aimed at meeting the inner motivation and accommodate autonomy, in line with CORI, but this was not evident in the classroom. Increasing the value aspect in reading was in varied degrees accommodated. Several teachers found cooperative learning and variations in oral reinforcement important, which also were reflected in the classroom activitiesen_US
dc.description.abstractSamandrag God lesekompetanse er viktig for tileigning av kunnskap, både i og utanfor skulen. Lesing har i skulen tradisjonelt blitt sett på som norsklæraren sitt ansvar, men er i dag definert som alle lærarar sitt ansvar. Det å lese med god forståing er ein kompleks aktivitet, det vil krevje at ein greier å omarbeide tekst for å kome fram til ei djupare forståing. Her er motivasjon ein viktig faktor, og formålet med studien har vore å finne ut korleis lærarar kan legge til rette undervising for å fremje leseforståing og lesemotivasjon. I studien har eg fordjupa meg i kunnskap om kva leseundervising bør innehalde. Motivasjon og det kjende amerikanske leseprogrammet Concept Oriented Reading Instruction (CORI) har vore vektlagd. J. T. Guthrie og S. L. Klauda gjennomførte i 2014 ein studie i leseforståing, engasjement og motivasjon blant ungdom, bygd på rammeverket til CORI. I studien vektla dei engasjementstøtte frå lærarar, med vekt på leseforståing, strategibruk og omgrepsforståing for auka motivasjon. Med dette som bakteppe har eg forska på korleis det hos eit utval lærarar blir lagt til rette for undervising med formål om å fremje lesemotivasjon, som igjen vil kunne ha positiv innverknad på leseforståing. Denne problemstillinga har eg forsøkt å finne svar på: Kva vektlegg eit utval lærarar på 10. trinnet for å fremje leseforståing og lesemotivasjon hos elevane, og korleis samsvarar det med kva som blir gjort i klasserommet? Eg brukte ein kvalitativ casestudie med observasjon og intervju som metode. Både observasjonsskjema og intervjuguide er influert av kategoriane i CORI implementeringa til Guthrie og Klauda (2014). Funna i frå observasjon og intervju er analysert og drøfta i lys av anerkjent leseforsking og motivasjons- og lesemotivasjonsteori. Studien er bygd opp kring førande etiske retningslinjer. Gjennom analyse av innhenta materiale, drøfta opp mot det presenterte kunnskapsgrunnlaget, fann eg at lærarane vektla forståingsaspektet ved lesing. Det vart brukt god tid til planlegging og vist til eit ønskje om å skape engasjement. Lærarane hadde eit mål om å vekke den indre motivasjonen til elevane. Dei var opptekne av å legge til rette for valfridom, jamfør CORI, men dette såg eg noko mindre av i klasserommet. Dei la noko ulik vekt på verdiaspektet ved lesing. Fleire var opptekne av å legge til rette for samarbeidslæring og gi verbal forsterking i ulike former, noko som også vart eksemplifisert i klasserommetno_NN
dc.language.isonno
dc.publisherHøgskulen i Voldano_nn
dc.titleLeseforståing og lesemotivasjon på 10. trinnet. Korleis omarbeide tekst for å nå djupare forståing?no_nn
dc.title.alternativeKva vektlegg eit utval lærarar på 10. trinnet for å fremje leseforståing og lesemotivasjon hos elevane, og korleis samsvarar det med kva som blir gjort i klasserommet?no_nn
dc.title.alternativeMotivasjon for lesing på ungdomstrinnetno_nn
dc.typeMaster thesisen_US
dc.rights.holderforfattarenno_nn
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282no_nn
dc.source.pagenumber89
dc.relation.projectNSD 656076


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel