Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorLongva, Ingrid Pauline
dc.contributor.authorVedvik, Ingrid Sterri
dc.coverage.spatialNorwayen_US
dc.date.accessioned2022-09-15T11:37:24Z
dc.date.available2022-09-15T11:37:24Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3018047
dc.description.abstractThis study revolves around ADL education in school, and experiences and understandings that teachers and special educators have made regarding working with ADL. ADL education is connected to pupils’ individual education plan or the individual plan (Gomnæs & Rognhaug, 2018, s. 396), and in short includes a focus on everyday activities and everyday skills. ADL education is strongly linked to life skills. Life skills is a new topic related to the General part of the Curriculum 2020, which applies to all pupils in the Norwegian school system (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 13). The research question in this study is: “What includes in the ADL education in school, and what experiences and understandings has the teachers and special educations made when working with ADL?” To specify closer within my main research question, I have chosen to use following research questions to further investigate the issue: “What are some of the central factors for the ADL education to be beneficial to the pupils?” “How can teachers and special educators’ attitudes and knowledge influence the pupils’ learning and development related to life skills and everyday skills?” To answer the research question, I have used a qualitative method, where a semi-structured research interview was used. The research interview was conducted one by one, where they were asked various questions regarding ADL education, planning and organization, important factors in ADL, experiences related to ADL education, experience related to collaboration, and more. The theoretical framework for this study is mainly from different national and international literature and studies, with a focus on ADL education in schools. In addition, various legal documents and governance documents have been used to support ADL education in school, regarding to life skills. There has also been put emphasis on key factors within ADL education, such as inclusion, life skills, motivation, cooperation, and relations. The data material in this study is composed of four research interviews, which were conducted individually. The findings from the data material are divided into five main areas. These areas are ADL-education, knowledge and familiarity with ADL-education, motivation and mastery, inclusion and classroom environment, and collaboration and relations. These five main areas are based upon the interview-guide, which is based on the theoretical framework of this study. Within the different areas, the results are presented, and each area is summarized with some central findings. The results and discussions in this study provide an insight into what can be included in ADL education, and what experiences and understandings some teachers and special educators have associated to ADL educationen_US
dc.description.abstractSamandrag Denne studien handlar om ADL-opplæring i skulen og erfaringar og opplevingar som lærarar og spesialpedagogar har gjort seg i arbeidet med ADL. ADL-opplæring ligg under den individuelle opplæringsplanen eller den individuelle planen til eleven (Gomnæs & Rognhaug, 2018, s. 396), og omfattar i korte trekk eit fokus på å trene på kvardagslege aktivitetar og ferdigheiter. ADL-opplæring er sterkt knytt opp mot livsmeistring. Livsmeistring er eit nytt tema knytt til Overordna del i Læreplanverket 2020, som gjeld alle elevar i skulen (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 13). Problemstillinga i denne studien er: «Kva inngår i ADL- opplæringa, og kva erfaringar og opplevingar har lærarar og spesialpedagogar i skulen om arbeidet med ADL?» For å spesifisere nærmare kva eg skal forske på i studien har eg valt å bruke nokre forskingsspørsmål: «Kva faktorar er sentrale for at ADL-opplæringa skal vere til nytte for eleven?» «Korleis kan lærarar og spesialpedagogar sine haldningar og kunnskapar påverke eleven si læring og utvikling knytt til livsmeistring og kvardagsmeistring?» Det vart nytta ein kvalitativ metode for å svare på problemstillinga, der det vart brukt semistrukturert forskingsintervju. Forskingsintervjuet vart gjennomført ein og ein der dei fekk ulike spørsmål knytt til ADL-opplæring, planlegging og organisering, viktige faktorar i ADL, erfaringar knytt til ADL-opplæring, erfaring knytt til samarbeid, med meir. Det teoretiske rammeverket for denne studien er hovudsakleg henta frå ulik nasjonal og internasjonal litteratur og forsking, med fokus på ADL-opplæring i skulen. I tillegg er det tatt i bruk ulike styringsdokument og lovverk som støtter opp under ADL- opplæring i skulen og livsmeistring. I den overordna delen til Læreplanverket er det lagt vekt på ulike moment slik som livsmeistring, inkludering, motivasjon og samarbeid. Desse momenta er også grunnleggande for ADL-opplæringa. Datamaterialet i denne studien består av fire forskingsintervju. Resultatet frå datamaterialet er delt inn i fem hovudområde. Desse områda er ADL-opplæring, kunnskap og kjennskap til ADL-opplæring, motivasjon og meistring, inkludering og klassemiljø, og samarbeid og relasjon. Områda er basert på intervjuguiden, som igjen er basert på det teoretiske rammeverket. I dei ulike hovudområda blir det presentert ulike funn, og kvart område blir oppsummert med sentrale funn. Resultata og drøftinga i denne studien gir eit innblikk i kva som kan inngå i ADL-opplæringa, og kva erfaringar, opplevingar og forståingar enkelte lærarar og spesialpedagogar har knytt til ADL.nn_NO
dc.language.isonno
dc.publisherHøgskulen i Voldann_NO
dc.title"Å kunne klare seg sjølv i kvardagen". Ein kvalitativ studie av lærarar og spesialpedagogar sine erfaringar og opplevingar om arbeidet med ADL-opplæring i skulennn_NO
dc.title.alternativeKva inngår i ADL- opplæringa, og kva erfaringar og opplevingar har lærarar og spesialpedagogar i skulen om arbeidet med ADL?nn_NO
dc.title.alternativeWhat includes in the ADL education in school, and what experiences and understandings has the teachers and special educations made when working with ADL?en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.rights.holderForfattarennn_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282nb_NO
dc.relation.projectNSD 512488
dc.description.localcodeMAGLU 5-10
dc.description.localcodeMGL5-10SP
cristin.fulltext


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel