Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorVik, Zenia Vallebæk Gregersen
dc.date.accessioned2023-07-07T08:06:09Z
dc.date.available2023-07-07T08:06:09Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3077032
dc.description.abstractVår samankopla verd er avhengig av at mennesket er i stand til ta å gode avgjersler for framtida og bidra til å gjere verda meir berekraftig. Dagens skule er kritisert for å ha ein dekontekstualisert praksis og det er eit behov for å ha ei opplæring som er meir konkret, verkelegheitsnær og knytt til elevane sine kvardagsliv. Denne masteroppgåva undersøker om potensialet som ligg i geografisk danning blir utnytta i undervisning som går føre seg i nærmiljøet, og om det kan vere eit grep for utdanning for berekraftig utvikling. Med problemstillinga Korleis kan geografisk danning kome til syne i undervisning der nærmiljøet er i bruk og korleis kan geografisk danning vere eit grep for å undervise om berekraft?, vart det gjennomført ein scoping review av forskingsartiklar. Desse forskingsartiklane måtte innehalde eit undervisningsopplegg knytt til geografidelen av samfunnsfag og gå føre seg i eit nærmiljø. Analyseapparatet er utarbeida med utgangspunkt i geografisk danning og datamaterialet er analysert i lys av dette. Studien viser at geografisk danning kom til syne på ulike måtar i geografiundervisning i nærmiljøet og at ein difor bør undersøke kva ressursar som er tilgjengelege i det aktuelle nærmiljøet. Funna viser også at ein bør tilpasse geografisk danning i undervisning etter alder på elevgruppa og at ein i undervisninga bør gå enda lenger enn berre refleksjonar til å gjennomføre reelle handlingar. På bakgrunn av fleire likskapar mellom geografisk danning og utdanning for berekraftig utvikling argumenterer masteroppgåva for at geografisk danning i nærmiljø kan vere eit grep for å undervise om berekraft.en_US
dc.description.abstractAbstract Our interconnected world is dependent on people being capable of making good decisions for the future and contributing to make the world more sustainable. Today’s school system is criticized for its decontextualized practices, and there is a need for a more specific, reality-based and connected to pupils’ everyday lives. This master’s thesis examines whether the potential in geo-literacy is being utilized in teaching that takes place in the local environment, and if it can be a strategy for education for sustainable development. With the research question How can geo-literacy appear in teaching that utilized the local environment, and how can geo-literacy serve as a tool for teaching about sustainability? a scoping review of research articles was conducted. These research articles had to include a teaching plan related to the geography component of social studies and be conducted in a local environment. The analytic framework was developed based on geo-literacy, and the data was therefore analysed considering that framework. The study demonstrates that geo-literacy appears in various ways in geography teaching within the local environment, emphasizing the need to investigate the availability of resources in the specific local environment. The findings also indicate the importance of customize geo-literacy in teaching according to the age of the group of students and going beyond reflections assignments to include actual actions. Due to several similarities between geo-literacy and education for sustainable development, the master’s thesis argues that geo-literacy in the local environment can be a strategy for teaching about sustainable development.en_US
dc.language.isonnoen_US
dc.publisherHøgskulen i Voldaen_US
dc.subjectscoping reviewen_US
dc.subjectnærmiljøen_US
dc.subjectskuleen_US
dc.subjectgeografisk danningen_US
dc.subjectberekraften_US
dc.subjectutdanningen_US
dc.titleGeografisk danning si rolle i geografiundervisning i nærmiljøet – ein scoping reviewen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.source.pagenumber83en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel