Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHoemsnes, Helene
dc.contributor.authorStokken, Roar
dc.date.accessioned2023-10-05T11:02:21Z
dc.date.available2023-10-05T11:02:21Z
dc.date.created2019-06-26T09:08:47Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationHoemsnes, H. & Stokken, R. (2019). Historiefortelling som brobygger mellom praksis og høyere utdanning. I Ø. Helgesen, R. Glavee-Geo, G. Mustafa, E. Nesset & P. Rice, P. (Red.), Modeller. Fjordantologien 2019 (s. 419–436). Universitetsforlaget.en_US
dc.identifier.isbn978-82-15-03439-3
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3094448
dc.description.abstractArtikkelen undersøker historiefortelling som del av en videreutdanningsmodell. Historienes funksjon som brobygger mellom praksis og teori blir studert på basis av narrativers egenskaper. Analysen er gjort ved hjelp av Nonakas SECI-modell. Vi finner at narrativene skaper en felles kilde til kunnskap, som både er individuell og kollektiv. Tilrettelegging for historiefortelling og refleksjon gir studentene mulighet for læring både i studiet og i arbeidshverdagen. Nøkkelord: videreutdanning, tverrprofesjonelt samarbeid, SECI-modellen, narrativer, taus kunnskapen_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.ispartofModeller : Fjordantologien 2019
dc.relation.urihttps:\doi.org\10.18261/9788215034393-2019-20
dc.rightsNVD*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.titleHistoriefortelling som brobygger mellom praksis og høyere utdanningen_US
dc.title.alternativeHistoriefortelling som brobygger mellom praksis og høyere utdanningen_US
dc.typeChapteren_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber419-436en_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18261/9788215034393-2019
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

NVD
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som NVD