Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHalse, Live
dc.date.accessioned2024-07-10T08:18:31Z
dc.date.available2024-07-10T08:18:31Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3139611
dc.description.abstractFøremålet med studien skildra i denne masteroppgåva er å utvide kunnskapsgrunnlaget for bruk av eksplisitte lesestrategiar i norskfaget. Problemstillinga for studien er: Korleis arbeider ein lærar på mellomtrinnet med lesestrategiar i klasserommet når elevane les fagtekstar i norskfaget? På mellomtrinnet har mange elevar vanskar med å bruke lesing som eit reiskap for læring. Læreplanen og forsking slår fast at arbeid med lesestrategiar er sentralt for å utvikle elevane sine leseferdigheiter. Trass dette, viser forsking at eksplisitt strategiundervising førekjem i mindre grad i klasserommet. Det vil dermed vere sentralt å studere nærare korleis ein lærar kan legge til rette for arbeid med eksplisitt strategiundervising slik at elevane får utvikle seg som lesarar. Denne studien har eit kvalitativ forskingsdesign og er i stor grad inspirert av metoden pedagogisk designforsking. Informanten for studien er ein lærar i ei 5. klasse i faget norsk. I samarbeid med læraren utarbeida vi eit undervisingopplegg på bakgrunn av teori og forsking innanfor lesing og eksplisitt strategiundervising. Læraren gjennomførte undervisinga i klassen sin medan eg som forskar observerte. I etterkant deltok læraren i eit semistrukturert intervju. Funna i studien viser at læraren varierer måten han arbeider med lesestrategiar på, samtidig som han modellerer lesestrategiane for elevane i delar av undervisinga. Han forklarer korleis lesestrategiane skal brukast når dei les fagteksten. Elevane får arbeide med lesestrategiar både i samarbeid og i fellesskap. Under førlesefasen og i lesefasen forklarer han vanskelege fagomgrep og bruker elevane sine bakgrunnskunnskapar ofte. Funna syner også at føremålet med bruk av lesestrategiane i liten grad blir nemnt for elevane av læraren. Eit anna funn er at økta er for kort, noko som gjer at læraren ikkje får gjennomføre alt som var planen, og elevane står meir aleine om arbeidet på grunn av dårleg tid. Det viser at ein ikkje kan arbeide med for mange lesestrategiar på ein gong, men heller legge opp til fleire undervisingøkter om lesestrategiar.en_US
dc.description.abstractAbstract The purpose of this master's thesis is to expand the knowledge base for using explicit reading strategies in the Norwegian subject. The research question for the study is: How does a teacher in upper primary level (ages 10-13) teach about reading strategies in the classroom when the pupils read academic texts in the Norwegian subject? In upper primary level (ages 10-13), many pupils have difficulty using reading as a learning tool. The curriculum and research establish that working with reading strategies is central to developing pupils reading skills. Despite this, research shows that working with explicit reading strategies instruction rarely happens in the classroom. It will thus be essential to study more closely how a teacher can teach about explicit reading strategies instruction so the pupils can develop their readings skills. This study has a qualitative research design, and it is largely inspired by the method educational design research. The informant for the study is a teacher for a 5th grade in the subject Norwegian. In collaboration with the teacher, we developed a teaching plan based on theory and research in reading and explicit reading strategy instruction. The teacher conducted the teaching plan in his class while I observed. Afterwards, the teacher participated in a semi-structured interview. Findings in the study show that the teacher varies the way he works with reading strategies, while also modelling the reading strategies for the pupils in parts of the teaching. He explains how the reading strategies will be used when they read the text. The pupils work with reading strategies in collaboratively and together with the whole class. During the pre-reading phase and in the reading phase, he explains complex words and uses the pupils background knowledge frequently. The finding also shows that the purpose of using reading strategies is rarely mentioned to the pupils by the teacher. Another finding shows that the plan for the session is too long, and as a result of that, the teacher can not do everything that was planned. The lack of time also results in the pupils receiving less help from the teacher. It shows that you can not work with too many reading strategies at once, but rather plan for additional teaching sessions about reading strategies.en_US
dc.language.isonnoen_US
dc.publisherHøgskulen i Voldaen_US
dc.subjectlesestrategien_US
dc.subjectnorskfagen_US
dc.subjectlæreplanen_US
dc.subjectpedagogisk designforskningen_US
dc.subjectlesefaseen_US
dc.titleLesestrategiar på mellomtrinnet. Ein pedagogisk designstudie av fagtekstlesing i norskfageten_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.source.pagenumber88en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel