Browsing Undervisning og læring (tidl.: Spesialpedagogikk) by Author "Festøy, Anne Randi Fagerlid"
Now showing items 1-3 of 3
-
Det sårbare samarbeidet. Ei kvalitativ, retrospektiv studie av føresette og skulen si oppleving og forståing av samarbeid for elevar med skulevegring.
Øye, Reidunn Johanne Tvergrov (Master thesis, 2018)This Master’s thesis aims to extend our knowledge of the parental experience when their child refuses to go to school. In particular, I wish to reveal how the parents themselves feel they are received by the school and how ... -
Spesialundervisningens rammer og forutsetninger. En casestudie om hvilke elementer påvirker gjennomføring av spesialundervisning
Garcia, Natalia Ramirez (Master thesis, 2020)Denne studien handler om rammene rundt spesialundervisning. Selv om det finnes mye forskning på spesialundervisning, er rammene ikke godt nok representert i forskningen. Problemstillingen i denne studien er som følger:Hvilke ... -
"Vi klarer ikke å trylle alltid". En kvalitativ studie av læreres erfaring med tilpasset opplæring for elever med vedtak om spesialundervisning, i tråd med inkluderingsidealet
Haugsbø, Kristina Nøstdahl (Master thesis, 2020)Denne oppgaven tar for seg læreres erfaringer med tilpasset opplæring for elever med vedtak om spesialundervisning. Inkludering har blitt et sentralt begrep og et viktig prinsipp for opplæring, både nasjonalt og internasjonalt. ...