Blar i Undervisning og læring (tidl.: Spesialpedagogikk) på utgivelsesdato
Viser treff 1-20 av 109
-
Kva legg ein vekt på i tilrettelegging av læring for særvilkårselevar i vidaregåande opplæring?
(Master thesis, 2005) -
Når barn har en psykisk vanske. Et foreldrepars opplevelser
(Master thesis, 2005)I denne oppgaven ville jeg i utgangspunktet ha et foreldreperspektiv på barne- og ungdoms-psykiatriske poliklinikker, BUP. Interessen min for BUP skyldes i stor grad mitt arbeide i grunnskolen gjennom mange år og samarbeidet ... -
Foreldre til elevar som strevar si oppleving av samarbeidet mellom heim og skule
(Master thesis, 2008) -
Elevmedvirkning - om deltakelse i egen læringssituasjon
(Master thesis, 2008) -
Når førebuinga tel. Utfordringar knytt til tilpassa opplæring i matematikkfaget på 9. trinn.
(Master thesis, 2008) -
Integrert for å bli segregert - eller segregert for å bli integrert?
(Master thesis, 2009) -
Lærerens arbeid : hva kjennetegner norsklærerens arbeid på ungdomstrinnet
(Master thesis, 2009) -
Klasseledelse : med fokus på en tydelig ledelse av undervisningen og elevenes atferd.
(Master thesis, 2011)Summary The learning environment has recently been a major focus in the school organization. New theories and research have been developed in this field, and the learning environment has also been a priority by the Norwegian ... -
Korleis opplever elevane matematikkfaget i skulen?
(Master thesis, 2011)Summary The subject of this study is pupils' experiences of mathematics. There are two main areas that have been in focus. It is working methods in the subject, and what students say about their own motivation and attitudes ... -
Skolekorpset. En arena for samspill og sosial læring
(Master thesis, 2011)Denne oppgaven har dreid seg rundt sosial læring. Studien ble gjennomført som en observasjonsstudie, hvor min observasjonsrolle var å betrakte som en perifer medlemskapsrolle. Utgangspunktet for å gå i dybden av sosial ... -
På lærerens arena. Hvordan opplever PP-rådgivere det å gi råd og veiledning til lærere?
(Master thesis, 2012)Summary The topic of this master thesis is the collaboration between schools and the pedagogicalpsychological service (PPS). The research question is: How do counsellors in the PPS experience giving advice and guidance ... -
Korleis praktiserer lærarar den vidare leseopplæringa - etter at elevane har knekt lesekoden?
(Master thesis, 2012)Summary The topic question in this thesis is: how do teachers practise further reading training - after the students have broken the reading code? My goal was to increase my knowledge about the phenomenon of reading and ...