• Avisåret 2011 

      Høst, Sigurd (Rapport nr. 29, Report, 2012)
      Denne rapporten er den syttende i serien Avisåret. Serien begynte med 1994, og har dekket alle år unntatt 2002.
    • Avisåret 2013 

      Høst, Sigurd (Rapport nr. 48, Report, 2014)
      Denne rapporten er den nittende i serien Avisåret. Serien begynte med 1994, og har dekket alle år unntatt 2002.
    • Avisåret 2014 

      Høst, Sigurd (Rapport nr. 67, Report, 2015)
      Denne rapporten er den 20. i serien Avisåret. Serien begynte med 1994, og rapportene har dekket alle år unntatt 2002. De gjelder alle norske aviser, også de som ikke er medlemmer av Mediebedriftenes Landsforening (MBL) ...
    • Aviser og digital betaling 

      Høst, Sigurd (Rapport nr. 64, Report, 2015)
      De siste årene har avisene satset mye på salg av digitalt innhold. Dette skjer på to måter. Den ene er å innføre betalingsordninger for nettsidene, slik at bruken ikke lenger er gratis. Den andre er å utvikle og selge ...
    • Lokalavisformelen. Ein studie av lokale fådagsaviser 

      Dimmen, Torgeir (Rapport nr. 28, Report, 2012)
      Dei lokale fådagsavisene blir ofte oversett i debatten om tilstanden i det norske medielandskapet. Det er eit paradoks, sidan det er denne delen av den mangslungne avisfloraen som har greidd seg best dei siste åra. Desse ...
    • Mediekandidatene ved Høgskulen i Volda - en undersøkelse blant kandidater uteksaminert 2007-2012 

      Halvorsen, Lars Julius (Rapport nr. 41, Report, 2013)
      Denne rapporten presenterer resultatene fra en elektronisk spørreundersøkelse rettet mot mediefaglige kandidater som er uteksaminert ved Høgskulen i Volda i perioden 2007-2012. Oppdragsgiver er Høgskulen i Volda.