Browsing Publikasjoner fra CRIStin by Title
Now showing items 60-79 of 173
-
Face-to-face and remote teaching in a doctoral education course: Using Flipped classroom, formative assessment and remote teaching to increase the teaching quality of a literature review course
(Peer reviewed; Journal article, 2019)This case study examines face-to-face and remote teaching in a doctoral education course and ask if flipped classroom, formative assessment and remote teaching increase the teaching quality of a literature review course. ... -
Faktorer som påverker kvaliteten på digital undervisning
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Digitalisering av undervisningssektoren har fått mykje oppmerksemd dei siste månadane etter at samfunnet blei stengt. På grunn av smittevernreglar som avgrensar mogelegheita til fysisk undervisning, må utdanningsinstitusjonane ... -
Feedback practice in lower secondary school: Exploring development of perceptions of feedback practice among students and teachers
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This article reports on a qualitative study investigating how perceptions of feedback and feedback practice developed over the course of a seven-month development project with students and teachers in ten lower secondary ... -
Forsking på barn og ungdoms tekstar og tekstpraksisar på fritida, med eit nordisk fokus
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Denne artikkelen gjev oversikt over nordisk forsking på barn og ungdoms tekstar og tekstpraksisar på fritida dei siste tjue åra (2000–2019). I denne perioden har vilkåra for barns deltaking i ulike tekstkulturar endra seg ... -
From subcultural to mainstream? The evolving meaning of cannabis use among youth in a restrictive policy context
(Peer reviewed; Journal article, 2024)Background Cannabis liberalization trends are challenging traditional cannabis markets, opinions, cultures, and ultimately, the paradigms for understanding these social phenomena. Up-to-date studies across various ... -
Geistlighetens rolle i trolldomsprosessene: En revurdering med fokus på Finnmark.
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Geistligheten i Norge deltok hovedsakelig som pådrivere i de historiske trolldomsprosessene på 1600-tallet. Historikere har tradisjonelt tolket denne deltagelsen som et uttrykk for den moralske ensrettingskampanjen og ... -
The girl and the ghost
(Peer reviewed; Journal article, 2017)By guiding our attention to the emotional responses of a little girl and her darkly lit surroundings, Jude’s film explores human existence in the face of death. Informed by existential philosophy in the vein of Heidegger, ... -
Gjestar som blir? Arbeidsinnvandring som utfordring for kommunar på Vestlandet
(Peer reviewed; Journal article, 2019)Artikkelen tar utgangspunkt i ei undersøking om arbeidsinnvandring til dei fire vestlandsfylka og om dette leier til behov for å utvikle eigne lokale politikkar for velferdstenester. Materialet er statistikk for regionen, ... -
Glimpses into Real-Life Introduction of Adaptive Learning Technology: A Mixed Methods Research Approach to Personalised Pupil Learning
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Adaptive Learning Technologies (ALT) and Learning Analytics (LA) are expected to contribute to the customisation and personalisation of pupil learning by continually calibrating and adjusting pupils’ learning activities ... -
Going against patients’ will? A qualitative study of how palliative health-care professionals handle competing considerations when children are excluded from parental illness and death
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Purpose: The Norwegian Health Personnel Act (HPA §10a) obliges health professionals to contribute to meeting minor children's need for information about their parents' illness and prognosis. Previous research has shown ... -
Handwriting versus keyboarding: Does writing modality affect quality of narratives written by beginning writers?
(Peer reviewed; Journal article, 2021)To date, there is no clear evidence to support choosing handwriting over keyboarding or vice versa as the modality children should use when they frst learn to write. 102 Norwegian frst-grade children from classrooms that ... -
Håper du har plass til dialog, elevstemmer og utforsking i undervisinga di.
(Journal article, 2023)Ti elevar og ein lærar på ungdomssteget utforskar songteksten «Håper du har plass» av Cezinando. Utforsking og dialog er fyndord som er sett på dagsordenen med innføringa av ny læreplan LK20. Denne artikkelen ser nærare ... -
Herrenes historie, igjen?
(Others, 2018)Når noen av dagens voksne, kvinnelige historikere møtes, hender det at vi mimrer om vår egen tid som hovedfagsstudenter. Vi tenker tilbake på et historiefag som var sterkt mannsdominert. Det fantes få fast ansatte kvinnelige ... -
A Hidden Theory in Financial Crisis Journalism? The Case of Norway
(Journal article, 2015)The present article analyses press coverage of the dramatic finance crisis and the ensuing European debt crisis in Europe, in three decisive periods. The authors conduct quantitative and qualitative content analyses of two ... -
Historiefortelling som brobygger mellom praksis og høyere utdanning
(Chapter, 2019)Artikkelen undersøker historiefortelling som del av en videreutdanningsmodell. Historienes funksjon som brobygger mellom praksis og teori blir studert på basis av narrativers egenskaper. Analysen er gjort ved hjelp av ... -
Hjemmeverkstedet og endrede vilkår for kunnskapsutvikling i kunst- og håndverksfaget
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Den heldigitale undervisnings- og læringssituasjonen som brått oppstår under pandemien i 2020 gir unike rammer for empiri-innsamling i fagområder som til vanlig har fysiske artefakter og kroppslig nærvær som forutsetninger ... -
How pupils’ playfulness creates possibilities for pleasure and learning in physical education
(Peer reviewed; Journal article, 2023)In this study we explore pupils’ embodied experiences in physical education, using empirical findings from a sensory ethnography. The research questions asked are ‘How do pupils’ playfulness create possibilities for pleasure ... -
I en helhetlig tilnærming til læring er omsorg i sentrum
(Journal article, 2020)Barnehagelærerne støtter barna i en rekke handlinger i løpet av en dag for at barna skal trives, lære og utvikle seg. Denne støtten er del av en helhetlig tilnærming til læring. -
Ikke dårligere enn før, men annerledes: En generasjonsstudie av lek i barndommen
(Peer reviewed; Journal article, 2021)I denne artikkelen beskriver vi lek gjennom et historisk perspektiv basert på tre generasjoners minner fra barndommen i Norge. De tre generasjonene er de som i perioden 2019–2020 var mellom 70–80, 50–60 og 20–30 år. ... -
Impact of deformation bands on fault-related fluid flow in field-scale simulations
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Subsurface storage of CO2 is predicted to rise exponentially in response to the increasing levels of CO2 in the atmosphere. Large-scale CO2 injections into the subsurface require understanding of the potential for fluid ...